Remme: “Ik heb in Tjechië een tijdje terug een showcase gedaan, waarbij ook een radio dj aanwezig was. Die bleek mijn muziek erg tof te vinden en is dit gaan draaien op nationale radio. Daardoor is dat nummer toen ook door anderen opgepikt en kwam ik in de top 40 terecht. Uiteraard zijn we toen met het platenlabel gaan kijken hoe we dat nog meer uit konden halen, waarna ik nog een top 40 hit daar heb gescoord. Het is nu april en ik sta sinds juni 2020 al non stop in de top 40 in Tjechië.”
Remme
Volgens zijn mentor Ferran Huijsmans, die tevens zijn manager is, kwam dat behoorlijk uit het niets. “Wij waren zelf in eerste instantie ook behoorlijk verrast door het succes daar. Uiteraard zijn we daar wel direct op gesprongen, wat af en toe wel moeilijk was als we die kant op gingen in verband met de Corona regels. Daar lopen we nu wel vaker tegenaan. Zo gaan we volgende week naar Portugal om een video te schieten voor het liedje ‘2 become 1’ en dat heeft ook behoorlijk wat moeite gekost om te kunnen regelen.”
(tekst gaat verder onder de video)
Maandelijkse trips naar Berlijn, videoshoots in Tjechië en Portugal; het valt meteen op dat Remme al erg professioneel bezig is met zijn muziek. Toch heeft hij pas één ‘echte’ show gespeeld en wel op Noorderslag, net voordat de pandemie uitbrak. Eigenlijk stonden daarna meer shows gepland, bijvoorbeeld op Pinkpop, maar Covid gooide roet in het eten. Remme: “Eigenlijk had ik nu al heel wat meer podiumervaring moeten hebben, maar helaas zijn alle shows komen te vervallen. Dit geeft ons echter wel de ruimte om ons tijdens dit Talent Hub traject onder meer te kunnen focussen op het verbeteren van de live show met band. Ik heb daar nog niet veel ervaring mee, iets waar ik aan wil werken zodat ik rustiger op het podium sta als we weer kunnen gaan optreden.”
Sowieso wil Remme dit traject aanpakken om zijn live show onder de loep te nemen en te kijken hoe die het beste in elkaar kan worden gezet. “Talent Hub geeft me de mogelijkheid om daarnaar te kijken en die kans wil ik graag met beide handen aanpakken. Doordat ik vaak naar Berlijn ga om aan mijn muziek te werken, maar ook met een songwriter uit Londen werk waar ik vaak naartoe ga, heb ik het idee dat het creatieve deel wel goed zit. We willen nu juist professionals inschakelen om de rest goed neer te kunnen zetten, zoals de live shows. Voor als die weer gaan beginnen.”