Wat levert de samenwerking jullie op?
Joke: “Wat ik interessant vind, is dat je als partner ook inbreng hebt in de talenten die voor Design to Market gevraagd worden. Als iemand bij ons aanklopt, maar nog wat meer ervaring nodig heeft, dan is zo’n hub een hele goede manier om verder te groeien. Daarnaast komen wij op deze manier in contact met talenten die iets minder snel in ons vizier komen. Het zijn vaak wat andere ontwerpers dan de standaard artistieke ondernemers. Eén van de talenten die meedacht over GOTH is bijvoorbeeld Pim Smit. Van huis uit industrieel ontwerper, afgestudeerd aan de TU in Eindhoven. Die zou anders niet zo snel bij ons terecht zijn gekomen. Terwijl: als Design Museum willen we juist design in de héle breedte bestrijken.”
Paulo: “Uiteindelijk, maar dat is iets voor de langere termijn, treden we steeds meer naar buiten als het museum dat samenwerkingspartners in de samenleving zoekt. Het ziekenhuis, een hotel. Het project Re-Think/Re-Act is daar een mooi voorbeeld van. Door met Design to Market samen te werken, breiden we ons netwerk van jonge talenten steeds verder uit. En dat is nodig, omdat we steeds meer van dit soort projecten aangaan. En er dus ook meer mensen over willen laten weten.”