The big art & tiny golf disco exhibition
Jesse toonde twee van zijn meest recente schilderijen waar een kleine wijziging in het thema te bespeuren is en de alledaagse absurditeit plaats maakt voor de alledaagse emotie. Isamo, die met stof schilderachtige vormen assembleert, liet deze nu geklemd op de naaimachine liggen, wat een inkijkje geeft van haar werkwijze. Froukje wist haar prototypes van gesloten systemen te combineren met glas, spiegel en gipsblok in een golfbaan die je langs haar onderzoek leidde.
Voor Niels moest je een kleine D-tour nemen naar een zijkamer waar hij zijn analoge manier van fotograferen zichtbaar maakte door zowel camera, film en het versneden restmateriaal van zijn prints in zwart-wit fotografie een narratief gaf. Qiaochu toonde hun onderzoek naar het beeldende element van het medicinale in de Westerse en Oosterse cultuur waarin in de voorlopige analyse de tong in verschillende sculpturale vormen te zien is.
Berendine gaf een performance genaamd Mist, die ze speciaal voor de locatie heeft gemaakt en op een speciale locatie heeft uitgevoerd: in de ruimte tussen de monumentale houten deuren en de glazen voorzetwand. Het publiek keek vol belanstelling toe hoe zij zich bewoog om zich daarna met clubs en golfballen te storten op het circuit van deze uitzonderlijk interactieve tentoonstelling.
Wat ging hieraan vooraf?
Het begon met een werkperiode bij Witte Rook op 18 april waarbij ze het Rijksmonument De StadsGalerij – gelegen in het centrum van Breda - als locatie kregen. Deze activiteit van Inversie was bedoeld om elkaar beter te leren kennen, het experiment aan te gaan, een groep te vormen en na te denken over een vorm om publiek te betrekken ofwel zichzelf te presenteren. De regie lag geheel bij de groep waarin ieder individu een aandeel leverde met ondersteuning van het Inversieteam, mentoren en gesprekken met curator Masha van Vliet.