Hoe zou je je praktijk willen omschrijven en welk thema komt terug in je werk?
Ik ben multimedia kunstenaar en maak hoofdzakelijk sculpturen. Het materiaal dat ik gebruik bestaat uit gevonden voorwerpen, keramiek, 3D prints, epoxy klei, horens en wasachtige materie. Hiermee creëer ik groteske en krachtige sculpturen die een organische vervreemding zijn van bijvoorbeeld een totempaal, een altaar of een wapen. Body horror is een thema dat vaak terugkomt, al is dat nou ook niet precies hoe ik het zou willen noemen. Meestal bestaat mijn werk uit drie elementen: het organische, het industriële en het symbolische.
Vaak denk ik vanuit een fantasiewereld waarin de sculpturen zich bevinden, en die wereld loopt parallel aan onze wereld. Of er nog mensen in die wereld zijn is niet altijd duidelijk, al refereert alles wel naar de mensheid door de objecten die door de mens zijn gevormd. In deze futuristische wereld ontstaat er een mix van verbindingen waaruit nieuwe entiteiten ontstaan. Mijn sculpturen zijn een dwarsdoorsnede van die wereld, en dat zijn ze ook in de White Cube: ondergronds en onzichtbaar lopen ze door en laten alleen fragmenten zien.